FANDOM

Counter-Strike
Cs menu.png
Twórca Valve Corporation
Wydawca Sierra Entertainment
Platformy Microsoft Windows,

Linux

Data Wydania 19 czerwca 1999 r. (mod),

8 listopada 2000 r. (pełna)

Gatunek First Person Shooter
Tryb Multiplayer
Counter-Strike (początkowo sprzedawany pod nazwą Half-Life: Counter-Strike) jest grą multiplayer FPS stworzoną przez Minha Le i Jessa Cliffe jako mod do Half-Life. W czwartej fazie bety, Valve Corporation, zainteresowane modem zapronowało programistom pomoc, a później pracę. Zgodzili się, a Valve przejęło prawa do marki. Po roku testów publicznej wersji BETA, pełną wersję wydało Sierra Entertainment w dniu 8 listopada 2000 dla systemu Microsoft Windows.

Rozwój gryEdytuj

Beta Edytuj

Gra zaczynała jako modyfikacja do Half-Life na silniku GoldSrc. Po przejęciu jej przez Valve, przeszła kilka istotnych zmian. Przez cały czas trwania bety jej popularność rosła, a gra stała się jedną z najpopularniejszych FPSów wszechczasów.

Pełna Wersja Edytuj

8 listopada 2000 roku gra została wyprowadzona z wersji BETA i wydana przez Sierra Entertainment. Rozwój gry był wtedy bardzo duży i ukazało się kilka bardzo dużych aktualizacji. Obecna, 1.6, jest używana w tytule, aby odróżnić oryginał od reszty serii. Wraz z uruchomieniem Steam'a w 2003 roku te łatki stały się zbędne i zastąpiono je mniejszymi aktualizacjami.

GameplayEdytuj

Dynamiczny oraz drużynowy gameplay Counter-Strike'a został niezmieniany przez lata. W grze walczą dwie drużyny, Antyterroryści i Terroryści. Każda drużyna, aby wygrać, musi wykonać swoją misję lub zabić całą drużynę przeciwną. Gra uważana za jedną z najbardziej rewolucyjnych gier online wszechczasów. Gra początkowo nie posiadała botów, jednak po kilku aktualizacjach zaczęto je wykorzystywać.

MultiplayerEdytuj

Gra była chwalona na całym świecie za swój tryb multiplayer. Counter-Strike posiadał trzy oficjalne scenariusze, każdy z własnymi drużynami, mapami i celami. We wszystkich przypadkach walka toczyła się między Antyterrorystami i Terrorystami.

Scenariusze Edytuj

Gra posiada następujące scenariusze:

W wersji BETA gra posiadała tryb Ucieczka, jednak został on usunięty.

W najnowszej wersji Counter-Strike jest 25 map dla trzech trybów gry.

Morderstwo Edytuj

Ratowanie Zakładników Edytuj

Podkładanie Bomby Edytuj

===
BRONIE === Counter-Strike oferuje 25 broni, zaczynając od noża przez strzelby po pistolety maszynowe.

Walka Ręczna Edytuj

Pistolety Edytuj

Strzelby Edytuj

Pistolety Maszynowe Edytuj

Karabiny Maszynowe Edytuj

Karabiny Edytuj

Sprzęt Edytuj

W Counter-Strike oprócz broni można też używać sprzętów, w tym granatów.

Frakcje Edytuj

Każda strona składa się z czterech dostępnych frakcji. Gracze mogą wybrać sobie ich modele.

Terroryści: Edytuj

Antyterroryści: Edytuj

OdbiórEdytuj

Gra uważana jest za jedną z najbardziej wpływowych gier na świecie. Zaraz po grach Half-Life i Half-Life 2 jest najwięcej razy kupioną grą od Valve. Counter-Strike dostał 88 punktów w systemie Metacritic, oceniało go jedenastu krytyków.

GaleriaEdytuj

OdnośnikiEdytuj

  1. Counter-Strike na MetaCritic

Więcej z Fandomu

Losowa wiki